Sosyal medya devi Meta, popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp’a reklam getirmeyi düşündüğüne dair ortaya atılan iddiaları reddetti. Financial Times’ın daha önceki haberine göre, Meta’nın bazı ekipleri WhatsApp ana ekranında iletişim kurduğu kişilerle yapılan sohbetleri listelerken bu listelerde reklam gösterilip gösterilmeyeceğini değerlendirdi. Ancak WhatsApp’tan yapılan açıklamada bu tür bir testin veya çalışmanın olmadığı ve böyle bir planlarının da bulunmadığı belirtildi.
Uzun süre boyunca, sosyal medya şirketi Meta’nın, dünya genelinde günlük olarak 2 milyardan fazla insanın kullandığı bu hizmeti nasıl para kazanabileceği konusunda analizler yapıldı. Instagram’ı çok daha uygun bir maliyetle satın alan Meta, bu platformda gelir elde etme konusunda daha başarılı oldu. Ancak şu ana kadar Meta, WhatsApp’ta reklam gösterme fikrine karşı çıktı. Şirket, gelir elde etmek için WhatsApp Business adlı bir hizmet sunuyor. Bu hizmet, tüccarların belirli hizmetler için ödeme yapmalarını gerektiriyor. WhatsApp Business, 200 milyondan fazla aylık aktif kullanıcıya sahip.
WhatsApp’a reklam mı geliyor? İşte yanıtı…
Şubat ayında Meta, WhatsApp Business’ın fiyatlandırma yapısında ve mesajlaşma kategorilerinde değişikliklere gitti. Bu değişikliklerle daha fazla gelir elde etmeyi hedefledi. Değişiklik yapılan kategoriler arasında fayda, doğrulama, pazarlama ve kullanıcı tarafından başlatılan hizmet konuşmaları yer alıyor. Geçen yıl şirketin Q3 kazanç raporu sırasında Zuckerberg, “click-to-WhatsApp” reklamlarının yıllık gelirde 1.5 milyar dolarlık bir seviyeye ulaştığını ve bu rakamın bir önceki yıla göre %80 artış gösterdiğini açıkladı. Şirket, tüccarlar için kişiselleştirilmiş mesajlaşma modelini kısa süre içerisinde hayata geçirmeyi planlıyor.
Ayrıca Meta, Hindistan, Brezilya ve Singapur gibi ülkelerde peer-to-peer ve müşteriden tüccara ödemeleri kolaylaştırıyor. Mayıs ayında şirket, bu özellikleri Channels adlı yeni bir özellikle entegre etmeyi planladığını duyurdu. Channels özelliği, bu hafta içerisinde global olarak kullanıma sunuldu. AllianceBernstein’dan analistler, “WhatsApp Business kullanıcı sayısının 200 milyona ulaşmasıyla birlikte Meta’nın, WhatsApp’ta 2 milyardan fazla aktif kullanıcıyı nasıl para kazanabileceği yönünde adımlar attığını” belirtti.