4 Şubat 2025

Kars Haberleri ve Güncel Gelişmeler

Kars Bülten: Ekonomi, spor, teknoloji ve magazin dünyasındaki son haberlerle gündemi yakalayın!

Türkiye dışarıda yeme içme konusunda “çok pahalı ülke” oldu

Türkiye'de restoran ve kafe fiyatları hızla yükselerek Avrupa'nın birçok ülkesini geride bıraktı. Yeme-içme sektöründe en pahalı ülkeler arasında yer almasına neden oldu. FİYATLAR AVRUPA’YI GERİDE BIRAKTI Küresel Big Mac Endeksi’ne göre, Türkiye’de ...

Türkiye’de restoran ve kafe fiyatları hızla yükselerek Avrupa’nın birçok ülkesini geride bıraktı. Yeme-içme sektöründe en pahalı ülkeler arasında yer almasına neden oldu.

FİYATLAR AVRUPA’YI GERİDE BIRAKTI

Küresel Big Mac Endeksi’ne göre, Türkiye’de yemek fiyatları son dört yılda dokuz kat arttı. Ekonomistlerin değerlendirmelerine göre, Türkiye, artık “ucuz ülke” olmaktan çıkıp yeme-içme fiyatlarının en fazla arttığı ülkelerden biri haline geldi.

Big Mac fiyatları karşılaştırıldığında:

Avrupa ülkelerinde ortalama 5 dolar,

Avustralya’da 5 dolar,

Norveç’te 6 dolar,

Hindistan ve Tayvan’da 2-2.5 dolar,

Türkiye’de 6.12 dolar,

İsviçre’de ise 6.5 dolar seviyesinde bulunuyor.

Bu verilere göre Türkiye, İsviçre’den sonra dünyanın en pahalı Big Mac’ini tüketen ülke konumuna geldi.

TÜKETİCİ FİYATLARIN FAHİŞ OLDUĞUNUN FARKINDA

Yapılan Kafe ve Restoran Fiyatları Algı Araştırması sonuçlarına göre:

Katılımcıların %88,3’ü kafe ve restoran fiyatlarını oldukça yüksek bulduğunu ifade ediyor.

%82,1’i ise işletmelerin enflasyonu fırsata çevirdiğini ve fiyatları gereğinden fazla artırdığını düşünüyor. Türkiye’de dışarıda yemek için tek kişi başına ortalama 350-400 TL ödenirken,

Bazı restoranlarda kişi başı hesap 2 bin TL’ye kadar çıkıyor.

İŞLETMELER: MALİYETLER YÜZDE 200 ARTTI

Restoran ve kafe sahipleri ise fiyat artışlarının temel sebebi olarak artan maliyetleri gösteriyor. İşletme sahiplerine göre:

Gıda ve içecek maliyetleri, kira, personel giderleri, enerji faturaları ve online sipariş komisyonları hızla yükseldi.

Son iki yılda giderler %200’ü aştı, buna rağmen kâr oranlarının azaldığını belirtiyorlar. Bazı işletmelerin bu maliyetleri karşılamakta zorlandığı ve kârlılık oranlarının düştüğü ifade ediliyor.